07/04/15

ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ - Ο αδελφός Ιησούς





«Πιστεύω στα διστακτικά αδέξια βήματα των ταπεινών και στο Χριστό που διασχίζει την Ιστορία»
«Io credo nei timidi passi goffi degli umili e del Cristo che attraversa la Storia»

Ευαγγελισμός
Ηταν βέβαια πάντα λίγο παράξενος, έμενε στο διπλανό δωμάτιο, όμως εκείνη τη νύχτα βγήκε στο δρόμο κρατώντας μια λάμπα, «τι γυρεύεις;» του λέω, «τη Θεοτόκο» μού λέει - στην ακατάληπτη γλώσσα εκείνων που δίνουν νόημα σε μια εποχή.

Η γέννηση
Εν’ άλλο βράδυ τον άκουσα να κλαίει δίπλα. Χτύπησα την πόρτα και μπήκα. Μου ’δειξε πάνω στο κομοδίνο ένα μικρό ξύλινο σταυρό. «Είδες, μου λέει - γεννήθηκε η ευσπλαχνία.» Εσκυψα τότε το κεφάλι κι έκλαψα κι εγώ, γιατί θα περνούσαν αιώνες και αιώνες και δε θα ’χαμε να πούμε τίποτα ωραιότερο απ’ αυτό.

Η ταφή
Πέθανε ύστερα από λίγες μέρες. Τον θάψαμε στην άκρη ενός παλιού κοιμητηρίου, δυο άνθρωποι όλοι κι όλοι κι ένα περαστικό αδέσποτο σκυλί που είχε σταθεί και μας κοιτούσε. Εβρεχε. Ετσι, κάθε που βλέπω τώρα ένα σκυλί, ξέρω κατά πού πέφτει η Παράδεισος.

Η ανάληψη
Πέρασαν μήνες. Το δωμάτιο δίπλα έμενε άδειο. Ώσπου ήρθε ένας νέος ενοικιαστής. Δεν είχα δει ποτέ το πρόσωπό του, άκουγα μόνο, μέρα νύχτα, αδιάκοπα τα βήματά του στην κάμαρα. «Αυτός θα πηγαίνει πολύ μακριά», σκεφτόμουν. Τέλος, ένα βράδυ τα βήματα σταμάτησαν. «Επιτέλους, έφτασε», είπα μέσα μου με ανακούφιση.
Το άλλο πρωί έμαθα ότι έφυγε - γιατί, βέβαια, Θεέ μου, κάπου θα υπάρχει ένας κόσμος καλύτερος…

Τέσσερα ποιήματα απο την ενότητα "Ο αδελφός Ιησούς" 1983


ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ - 1922-1988


12 commenti:

  1. Μακάρι να βλέπουμε πάντα φως στην ζωή... Ευχές απ' την καρδιά.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Αρκει να κοιταζουμε ψηλα
      Ευχαριστω
      Καλη Πασχαλια, Mr. Think

      Elimina
  2. Κι ετσι ...καταδικασμενοι στη σιωπη
    ακομα αναπολουμε τη δυναμη της ευσπλαχνιας
    που εμεις δεν μπορεσαμε.
    Θα βγω στο μπαλκονι
    και θα κρατησω ψηλα τη λαμπαδα μου....

    Εκτιμω πως θα παρω το αγιο φως αμεσοτατα....

    Να εισαι καλα,βελουδο
    και σε ευχαριστω για τα διαμαντακια που διαβασα.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Σιωπηροι και ταπεινοι ας πορευτουμε εμπρος
      Καλη πασχαλια, γλυκια μου μελισσα

      Elimina
  3. Θα συμφωνήσω με agriomeli όντως διαμαντάκια.
    Όπως επίσης με το λόγο σου βελούδο σιωπηροί και ταπεινοί ας πορευτούμε εμπρός.
    Μακάρι να μπορέσουμε θα ευχηθώ...μακάρι να κρατάμε τη γλώσσα και με σκυμένο το κεφάλι ταπεινά να αντικρίσουμε κάποια στιγμή ουρανό.
    Καλή Ανάσταση φίλε μου, εύχομαι το Φως να φωτίσει τις καρδιές και το νου όλων!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Για τον ουρανο ο δρομος ειναι παντα ανηφορικος
      γεματος πετρες και αγκαθια, πονο και θλιψη
      Καλη Ανασταση αγαπητη Λαχεσις

      Elimina
  4. "... κάπου θα υπάρχει ένας κόσμος καλύτερος"
    Ίσως υπάρχει αν προσπαθήσουμε ο καθένας μας να βάλει ένα μικρό λιθαράκι για την οικοδόμησή του.
    Καλή Ανάσταση για τον άνθρωπο εύχομαι!
    Να περάσεις ζεστά και ήρεμα με τους δικούς σου!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. «ο κοσμος μονο όταν τον μοιραζεσαι υπαρχει»
      στη χαρα και στη λυπη
      Καλη Ανασταση αγαπητη Γλαυκη κι εσυ με τους αγαπημενους σου

      Elimina
  5. Πως γέμισαν αυτές οι μέρες , οι ώρες μου ούτε και το κατάλαβα... μόνο με τις παλιές καλές Ελληνικές ταινίες του Βέγγου μπορώ να συγκρίνω τον εαυτό μου και να γελάω μαζί μου.... να που βρήκα όμως ένα μικρό κενό να ευχηθώ σε δυο φίλους...
    Καλή Ανάσταση καλέ μου, με υγεία και γαλήνη στην ψυχή,
    σε φιλώ γλυκά κι εύχομαι να περάσεις όμορφα με τους αγαπημένους σου :))

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ευχαριστω Λεβινα
      Καλη Ανασταση και χαρουμενη πασχαλια

      Elimina
  6. Πάντα το πιστεύω ότι υπάρχει ένας κόσμος καλύτερος!
    Εγώ προσπαθώ να τον φτιάχνω μέσα μου. Μπορεί και να κάνω λάθος... Αλλά εγώ βλέπω κάθε μέρα τις ομορφιές και κρατάω ψηλά το ηθικό!
    Τις ευχές μου V για αγάπη και φως στη ζωή μας! :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Κι εγω πιστευω οτι υπαρχει
      αλλα δεν ειναι καπου αλλου, οπως ισως πιστευουν ορισμενοι
      Μα εδω διπλα μας, πανω στη γη
      Χρονια πολλα και καλα

      Elimina