05/04/18

Αγαπάτε Αλλήλους




Από ένα μικρό χωριό της Γαλιλαίας, εξήλθε ο Ιησούς «Ό αμνός του Θεού...ο αίρων τας αμαρτίας του κόσμου». Δεν έζησε περισσότερο απο τριάντα τρία χρόνια και απο αυτά μόνο τρία ενεργά διέθεσε στη δημόσια ζωή. Κι όμως αυτή η εξέχουσα μορφή που όμοια της δεν ενεφανίσθη μέχρι σήμερα στη γη, με το πιο σύντομο χρονικό πέρασμα στην ιστορία καθόρισε περισσότερο απο οιανδήποτε άλλο την ανθρωπότητα. 

Ο μεγαλύτερος επαναστάτης όλων των εποχών δεν οδήγησε στρατούς δεν μεταχειρίστηκε τη βία. Τα μοναδικά του όπλα ήταν ο μαχητικός του λόγος και η ζωή του: γιατί «ουδέποτε ούτως ελάλησεν άνθρωπος ως ούτος ο άνθρωπος»[1], γιατί ο ίδιος επέλεξε να ζήσει ανάμεσα σε μερικούς αγράμματους ψαράδες, με τους απόκληρους και μη εκλεκτούς τις πόρνες και τους αρρώστους.

Ένοιωσε τον πόνο του λεπρού, είδε με τα μάτια του τυφλού, αισθάνθηκε την αγωνία του πλουσίου. Δεν ζήτησε τίποτα για τον εαυτό του, ανέβηκε στο Γολγοθά, ταπεινώθηκε και υπόμεινε το φριχτό μαρτύριο της Σταύρωσης. Η διδασκαλία του μια απέραντη θάλασσα ψυχικής προσφοράς και θεόπνευστης ποίησης εκεί όπου κρύβονται όλοι οι θησαυροί της γνώσης και της σοφίας.

Μας ανακοίνωσε ότι ο "νόμος" της αγάπης είναι ο μοναδικός και δεν υπάρχει ουδείς άλλος για την ειρηνική συμβίωση της ανθρώπινης κοινωνίας. Γιατί «όπου κυβερνά η αγάπη δεν υπάρχει εξουσία και όπου κυριαρχεί η εξουσία απουσιάζει η αγάπη». [2].
Η αιώνια παρακαταθήκη του συνοψίζετε σε μια μεγαλειώδη φράση ενα ανοιχτό κώδικα που πρέπει να ακολουθήσουμε όλοι μας: "Αγαπάτε Αλλήλους"
(V)
_______________________

Θρηνητικός λόγος Ιησού στο δρόμο για τον Γολγοθά
Θυγατέρες της Ιερουσαλήμ, μην κλαίτε για μένα, 
να κλαίτε μάλλον για τον εαυτόν σας και για τα παιδιά σας. 

Διότι θα έλθουν ημέρες που θα λέγουν, 
«Ευτυχείς οι στείρες και οι κοιλίες, 
που δεν εγέννησαν, και μαστοί, που δεν εθήλασαν». 

Τότε θα αρχίσουν να λέγουν εις τα βουνά, 
«Πέστε επάνω μας», και εις τους λόφους, «Σκεπάστε μας», 

Διότι εάν κάνουν αυτά εις το χλωρόν δένδρον, 
τι θα συμβεί εις το ξερό; [3]

[1]. Ιωάννην  Κεφ. 7-46
[2]. Carl Jung
[3]. Λουκάς Κεφ. 23

6 commenti:

  1. Το Θείο άλλο όνομα δεν έχει από την Αγάπη.
    Κι όμως όσο επιμένουν οι άνθρωποι να του αποδίδουν ονόματα διαχωριστικών θρησκευτικών εθνικοτήτων, τόσο θα κατακρεουργούν την Αγάπη.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ακριβως αλλο ονομα δεν θα μπορουσε να εχει
      Και καμια θρησκευτικη διαφορα δεν θα επρεπε να μας χωριζει
      Καλη Πασχαλια

      Elimina
  2. Υγεία,αγάπη,φως!!!
    Χρόνια καλά,V!!!!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Και το φως της αληθειας να λαμψει εσωθεν και εξωθεν μας.
      Χρονια ειρηνικα Μ.

      Elimina
  3. Όλη αυτή η λανθασμένη προσκόλληση στο Υπάρχω κι όχι στο Συνυπάρχω , η προσκόλληση στην ύλη και η άγνοια ότι με κάποιον άλλο τρόπο ζωής μπορούμε να αποκτήσουμε έναν άλλο τρόπο Ύπαρξης μας δίνουν όλη αυτή την δυστυχία και την μιζέρια που ζούμε γύρω μας , μα το κυριότερο που το ζούμε μέσα μας. Όλα είναι μεταβλητά γύρω μας αλλά ο άνθρωπος έχει αγκιστρωθεί στην δική του ''σταθερότητα'' . Για να αγαπήσει ο άνθρωπος πρέπει πρώτα να μάθει να αγαπάει τον εαυτό του και να του προσφέρει την ψυχική ανάταση και ηρεμία, κάτι που γίνεται όλο και πιο σπάνιο!
    Θέλω όμως να βλέπω το αύριο με αισιοδοξία πως υπάρχει Σωτηρία για την ανθρωπότητα.
    Την Καλημέρα μου Velvet και τα Χρόνια Πολλά μου !

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Το "Αγαπατε Αλληλους" οπως εγω το κατανοώ δεν ειναι μια αφηρημενη έννοια η μια αοριστη χριστιανικη προτροπη, αλλα σημαινει κατι πολυ απλο και συγκεκριμενο. Ειναι ο σεβασμος, η αποδοχη του αλλου, το ενδιαφερον για τον συνανθρωπο μας, σημαινει το εμεις απεναντι στο εγω και οχι η αδιαφορια, το μισος η περιφρονηση, ο διαχωρισμός αναμεσα σε φυλες, ταξεις και εθνη.
      Γιατι αγαπη σημαινει αδελφοποιηση, ενοποιηση, ανθρωπισμος, και ευρισκεται πανω απο ιδεολογιες, θρησκειες και προκαταληψεις που χωριζουν τους ανθρωπους.
      Βεβαια καποιοι ρεαλιστες θα πουνε οτι ολη αυτη η καθολικη παγκοσμια αγαπη που επικαλειστε είναι απλα ρομαντικες ανοησιες και δεν μπορεί να υπαρξει. Γιατι ο ανθρωπος «homo homini lupus»
      Εδω ειναι η διαφορα αναμεσα στους ρεαλιστες και ρομαντικους. Οι πρωτοι αποδεχονται την πραγματικοτητα και θεωρουν αδυνατο να αλλαξει (μια και ο κοσμος ειναι αυτος που ειναι) ενω ο ρομαντικος επιζητα την αλλαγη της.
      Μηπως και στην ανθρωπινη ιστορια μεχρι τωρα καποιοι ρομαντικοι (τρελοι) με ευγενη αισθηματα δεν προσπαθησαν να αλλαξουν τον κοσμο.
      Να σημειωσω δε οτι η εννοια της αγαπης προυπήρχε του χριστιανισμου και δεν ηταν αγνωστη στους αρχαιους ελληνες φιλοσοφους. Μια επιπλεον αποδειξη για την πανανθρωπινη ισχυ της.
      Και ετσι θα πρεπει να βλεπουμε το αυριο με αισιοδοξια γιατι αλλιως δεν θα υπαρξει σωτηρια.

      Χρονια Πολλα Λεβινα!

      Elimina