ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ - IDRIS AHMED AOULED |
Μέρα με τη μέρα, χρόνια τώρα, η θάλασσα εχει γίνει μια μεγαλη μαζική τάφος, μπροστα στην αδιαφορία των δύο
απέναντι ακτών, (Ευρωπης και Αφρικης). Από το 1988 μεχρι το 2014, τουλάχιστον 21.439 νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους προσπαθώντας να εισβάλουν στο φρούριο που λέγεται Ευρώπη, εκ των οποίων
μόνο 2.352 το 2011, τουλάχιστον 590 το 2012, 801 το 2013 και ήδη 2.086 κατά
τους πρώτους εννέα μήνες του 2014. Τα στοιχεία αυτά έχουν ενημερωθεί εως τις 4
Οκτωβρίου 2014. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι χιλιάδες καταγεγραμμένα συμβάντα και προέρχονται απο αρχεία του διεθνούς Τύπου.
Στη Θάλασσα της Μεσογείου και στον
Ατλαντικό Ωκεανό προς τις Καναρίους Νήσους έχουν πνιγεί 16.508 άτομα. Τα μισά
πτώματα (10.592) δεν βρέθηκαν ποτέ. Στο στενό της Σικελίας μεταξύ Λιβύης, Αιγύπτου, Τυνησίας, Μάλτας και Ιταλίας, τα θύματα ανέρχονται σε 8.902,
εκ των οποίων 6.800 αγνοούνται. Άλλοι 229 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους
ταξιδεύοντας από την Αλγερία στη Σαρδηνία. Κατά μήκος των διαδρομών που
ξεκινουν από το Μαρόκο, την Αλγερία, τη Δυτική Σαχάρα, Μαυριτανία και Σενεγάλη
προς την Ισπανία, με σκοπό τις Καναρίους Νήσους ή τη διέλευση των
Στενών του Γιβραλτάρ, έχασαν την ζωη τους τουλάχιστον 4.921 άνθρωποι από τους
οποίους 2.474 εξακολουθούν να αγνοούνται. Στο Αιγαίο, μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας, αλλα και από Αίγυπτο προς Ελλάδα, καθως και από Συρια για Κύπρο έχουν χάσει τη ζωη τους 1.603 άνθρωποι, αναμεσα τους 878 αγνοούμενοι. Τέλος, στην Αδριατική Θάλασσα,
μεταξύ Αλβανίας και Μαυροβουνίου, Ελλάδας και Απουλίας, και στο Ιόνιο
Πέλαγος ανάμεσα Ελλάδος και Καλαβρίας, έχουν χασει τη ζωή τους τουλάχιστον 705 άνθρωποι, εκ των οποίων 314
αγνοούνται.
Ομως τη θάλασσα δεν την διασχίζουν
μόνο με αυτοσχέδιες βάρκες, αλλά και με οχηματαγωγά και εμπορικα πλοια, οπου συχνά πολλοι ταξιδεύουν, κρυμμένοι στα αμπάρια ή ακομα και κοντενειρ
όπως εχει συμβει μεταξυ Ελλάδος και Ιταλίας. Αλλά ακόμη και εδώ οι συνθήκες
ασφαλείας παραμένουν πολύ χαμηλες: 161 οι επιβεβαιωμένοι θάνατοι που προήλθαν από ασφυξία ή
πνιγμό
Για εκείνους που ταξιδεύουν από
το νότο, η Σαχάρα είναι το αναγκαστικο επικίνδυνο πέρασμα για να φτάσουν μέχρι
τη θάλασσα. Η μεγάλη έρημος χωρίζει τη Δυτική Αφρική και το Κέρας της Αφρικής
από τη Μεσόγειο. Τη διασχίζουν με φορτηγά και off-road στα οδικά περάσματα μεταξύ Σουδάν, Τσαντ, Νιγηρία και το
Μάλι από τη μία πλευρά και τη Λιβύη και την Αλγερία από την άλλη. Εδώ από το
1996, τουλάχιστον 1.790 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Όμως, σύμφωνα με τις
μαρτυρίες των επιζώντων, σχεδόν κάθε ταξίδι μετρά τους δικους του νεκρούς. Ως εκ
τούτου, οι αριθμοι των θυμάτων που υπολογιζονται στην έρευνα και καταγράφονται
στον Τύπο ισως είναι πολύ πιο χαμηλοί από τους πραγματικούς. Αναμεσα στους νεκρους υπάρχουν και τα θύματα των συλλογικών
απελάσεων που εφαρμόζονται από τις κυβερνήσεις της Τρίπολης, του Αλγέρι και του Ραμπάτ, όπως συνηθίζουν εδώ και χρόνια να εγκαταλείπουν στη τυχη τους ομάδες εκατοντάδων ατόμων στις παραμεθόριες περιοχές και στην έρημο.
Στη Λιβύη καταγράφονται σοβαρά
κρούσματα βίας σε βάρος αλλοδαπών. Δεν υπάρχουν δεδομένα σχετικά με την
εγκληματικότητα. Το 2006, η Human Rights Watch
και Afvic έχουν
κατηγορήσει Τρίπολη για αυθαίρετες συλλήψεις και βασανιστήρια σε κέντρα
κράτησης για τους αλλοδαπούς, σε τρία κέντρα στα οποία εχουν χρηματοδοτηθεί από
την Ιταλία. Τον Σεπτέμβριο του 2000 στην Zawiyah στα βορειοδυτικά της χώρας, τουλάχιστον 560 άνθρωποι
σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια ρατσιστικών ταραχών.
Υπάρχουν κι αυτοί που ταξιδεύοντας κρυμμένοι σε
φορτηγά εχουν σκοτωθει μετά από αυτοκινητιστικά ατυχήματα από ασφυξία ή εχουν συνθλιβεί κάτω από το βάρος των εμπορευμάτων, 373 άτομα. Τουλάχιστον 416 άνθρωποι πνίγηκαν
διασχίζοντας τα συνοριακά ποτάμια: οι περισσότεροι μεχρι σήμερα στον ποταμο
Εβρο μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδος, όπως συνεβει και στο παρελθόν στο Oder-Neisse μεταξύ Πολωνίας και Γερμανίας, στο Sava
μεταξύ Βοσνίας και Κροατίας και του ποταμού Μοράβα μεταξύ Σλοβακίας και Τσεχίας
καθώς και στο ποταμό Tisza
μεταξύ Σερβίας και Ουγγαρίας. Άλλοι 114 άνθρωποι έχουν πεθάνει από το κρύο περπατωντας με
τα πόδια κατά μήκος της διέλευσης των συνόρων, ειδικά μεταξυ Τουρκίας και
Ελλάδος. Στην επαρχία του Εβρου στα βορειοανατολικά συνορα μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, εξακολουθούν να υπάρχουν ναρκοπέδια. Εδώ, στη προσπάθεια τους να
διασχίζουν με τα ποδια κατά μήκος των συνόρων, 92 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους.
Κατω από τα πυρά της συνοριακής αστυνομίας, εχουν πέσει νεκροί, 311
άνθρωποι, απο τους οποίους 55 μόνο στη Ceuta και τη Melila, οι δύο ισπανικοί θύλακες του Μαρόκο, 50 στην Γκάμπια, 132 στην Αίγυπτο - εκ των
οποίων 94 στα σύνορα με το Ισραήλ - και αλλοι 32 κατά μήκος των Τουρκικων
συνόρων με το Ιράν και το Ιράκ. Τουλάχιστον 25 άνθρωποι εχουν σκοτωθεί από λαθρεμπόρους
Βεδουίνους του Σινά, στην Αίγυπτο, στο δρόμο προς το Ισραηλ που κρατούνταν ως όμηροι. Αλλά και θύματα εχουν οι διαδικασίες
απέλασης στη Γαλλία, το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ισπανία,
την Ελβετία αλλα και τους συνοριακούς ελέγχους στο Μαρόκο και τη
Λιβύη. Τέλος, 41 άνθρωποι βρηκαν τον θάνατο παγωμένοι, ταξιδεύοντας κρυμμένοι στο σύστημα προσγείωσης των αεροσκαφών στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Ενω άλλοι 33
έχασαν τη ζωή τους προσπαθώντας να φθάσουν στην Αγγλία από το Calais, κρυμμένοι σε φορτηγά με προορισμό το Dover ή κατω απο τις αμαξοστοιχίες που διέρχονται από τη σήραγγα της Μάγχης, καθώς
και 12 θάνατοι έχουν προκληθεί από τα τρένα σε άλλες συνοριακές γραμμές, ενω 3 άτομα εχουν πνιγεί στη Μάγχη.
Μεταφραση κειμένου απο:
Πηγη: fortresseurope.blogspot.it/
Πηγη: fortresseurope.blogspot.it/
Nessun commento:
Posta un commento